2008-04-23

Amanda Lear - Never trust a pretty face

 
Idag bjuder jag på ett dödsfult skivomslag med klara paralleller till José Felicianos höjdarplatta "That the spirit needs".

Nu som då ser vi en topless blondin svanka uppåt, prydd med vingar på ryggen och med vanskapt underkropp. Den gången var det Jodie Foster, nu ser vi Amanda Lear i huvudrollen. Hon är likgrå i ansiktet, hennes blick är dimmig och hennes leende är alldeles uppspänt av på tok för mycket tänder. Titeln antyder alltså att det är fritt fram att lita på Amanda.

Vi kan anta att de tänkt sig damen med mänsklig överkropp, vingar och ormröv, men om så är fallet frågar jag mig varför hennes torso är alldeles förvriden. Följ kroppen nerifrån och upp så förstår ni vad jag menar. Ormen formar en rumpa och ett lår där den övergår i människoskepnad, sedan kommer naveln och midjans muskulatur, därpå revbenen och sedan brösten. Men sen då? Omedelbart ovan bröstets fäste vill vi se en armhåla och en axel, men däremellan har vi en halvmeter odefinierat kött! Sitter det ytterligare ett par bröst där månne?

Resten är som det brukar ungefär, fullt av lagom flummiga grejer som det skulle vara 1978. Hon chillar lite ute i öknen under en gul himmel och lutar sig mot Jorden.

14 kommentarer:

goose sa...

Det här är faktiskt fult på ett så osmakligt sätt att det nästan inte är kul.

Joakim sa...

Så jäkla bra…

Rolig, snygg och välskriven Blogg som jag får anledning att återkomma till. Titta gärna in på http://hygienkonsult.blogspot.com som är ett mirsmars av lite skåpmat, lite skräpmat, en krydda i tillvaron och lite matnyttigt..

Barbro Binda sa...

Men det syns ju tydligt att hennes armar är hennes BEN! Vända bakåfram och med händer i stället för fötter. Som OCKSÅ är vända bakåfram! Jävligt mysko, men det betyder säkert nånting...

Jan Jävulbock sa...

Ett sånt där odjur måste genast konserveras och placeras ut på Naturhistoriska Riksmuseet för att konkurrera ut det där benranglet efter den där skräcködlan som funnits ända sedan Adam bröt stortån.

Mårten sa...

Om man tar bort håret och det bisarra leendet återstår en mörk blick, en rak näsa och ett par höga kindben som starkt påminner om Fantomen. Amanda Lear - den ringlande vålnaden.

Bim H-D sa...

Lita aldrig på en vacker kvinna... öhhh, då får man vara halvblind (möjligen helt!) och dessutom utan armar så man inte kan känna efter HUR kvinnan ser ut... Hm, blev inte Amanda Lear populär senare också? Eller är det tidigare hon var ok? ;) Har något svagt, mycket svagt, minne om henne. Dock minns jag inte helt musiken... nej... och skivomslaget har jag redan förträngt - vill inte ha mardrömmar, nej...
Må så grankott - nu återgår jag till Rullande Stenar på tvn istället... får man mardrömmar där? Ja, några mer var det också... The Kinks?

Snowroller sa...

Jag har sett detta "underbara" verk i ett skivställ för inte så länge sen. Det var så fult att jag bara måste ta ett foto på det.

Amanda Lear har en röst som bäst kan beskrivas som whiskyinspirerad. Jag vet faktiskt inte många män som har så mörk röst som hon har. Lyssna på idiotdiskolåten "Fashion pack" nästa gång den spelas i radion så förstår ni vad jag menar.

Snowroller sa...

Jag vet, det är mycket fult av mej men jag måste bara visa ett inlägg från mars i år som jag gjorde på min blogg.

Vid samma tidpunkt som jag såg detta horribla omslag såg jag dessa tre och då jag inte kunde bringa mej till att visa Amandas omslag blev det dessa istället.

http://snowrollersden.blogspot.com/2008/02/lite-konkurrens-med-herr-dryck.html

Magnus sa...

haha, vilken fantastisk monsterkitsch - eller vad man nu ska kalla det...Läste nys i tidningen att T.Rex var släkt med våra moderna höns och kycklingar, närmare släkt än man tidigare trott. Med den här bilden är det ju ingen tvekan... :D

Daniel sa...

Roligt att du uppdaterar ofta Mr. Drink!

Här är en annan läsvärd blogg:
http://in-a-rollercoaster.blogspot.com/

Tosca sa...

Hängpattar kallas det ;)

Wayne sa...

en mycket bra skiva.

lasermanne sa...

Föddes hon inte som man? Kanske inte kunde lägga ut en helbild på "henne" naken, utan risk för att en bakfull kirurg skulle sitta och skämmas nån stans.

Anonym sa...

hon har väl hängbröst?