2008-01-11

Cattings - Får vi lov

 
Detta är inte så märkvärdigt egentligen, en samling män i pyjamas med små blomsterkransar om överarmarna. Det är tight, rött, hårigt och obehagligt, lite som i de hemska barnförbjudna filmer som gjordes vid ungefär samma tid.

Lägg märke till armbandet som mannen längst till höger bär samt att de tunna guldhalsbanden är framme ännu en gång. Varför envisades dansbanden med att sätta sig sådär på huk när deras kläder inte tillät det på ett behagligt sätt?

Från skammens år 1977.

27 kommentarer:

Jonas sa...

Passar på att tacka för bloggen. Intressant hur man dras till det man egentligen kanske inte vill se, såsom bilolyckor och alla dessa dansbandsomslag.

Dock! Är inte den blonda busringaren i mitten av kvinnligt kön? Det androgyna ansiktet tillsammans med de mystiska skuggorna i bröstpartiet gör mig misstänksam. Frågan är dock om detta gör situationen mer eller mindre obehaglig.

Anonym sa...

Idag hann Metro före dig med ett höjdaromslag på Flamingokvintetten, det börjar bli accepterad sport att hitta fulaste omslaget

Barbro Binda sa...

Hahahahahahahahaha! Jag DÖR av skratt!
Tack för att jag fick hitta din blogg!

Karin sa...

Var är bilden?

Molly sa...

Varför kan jag inte se bilden? Alla andra funkar.

mange sa...

Jag vill seeeeeeee :/

mange sa...

Haha, okej nu funkar bilden!
Jag tror faktiskt precis som "Jonas" misstänkte att personen i mitten är en kvinna. Nämligen Cattis! Detta inte så mycket på grund av utseendet eller de icke-existerande brösten utan för att hanhon har ett litet 'K' på sin overall. Min gissning är att de valde att uppkalla bandet efter henne och bytte K mot C. För visst är det väl ett K? Inte är det H? Mannen till höger har ett A och vad de resten har är bara att gissa.

Jan Jävulbock sa...

Nu ser jag det cattastofala underverket med Cattings!

Typiskt dansband det där med att sitta på huk...och personen i mitten: Är det en feminin man eller en så pass ovanligt maskulin kvinna att hon inte ens har bröst? Och musiken lär väl knappast va så mycke bättre än omslagsbilden. Katastrofal musik i en katastrofal förpackning är nog rätta ordet.

klara sa...

och varför vill kvinnan spela volleyboll?

Anonym sa...

Underbart! Vilka sköna killar. De
tycker om att ta på varandra. Och det finns inte en vigselring i sikte (ringen längst t.v. är ingen vigselring). "Cattis" i mitten såg till att det här gänget kom ut ur garderoben 25 år innan Jöback och gänget. Respect!

The Pale Green Woman sa...

Ååååh de spelade på skoldansen på min 13e födelsedag! Fast jag minns inte att de såg så dana ut ... kära nån. Men jag har bestämt för mig att alla var män av något slag.

Mårten sa...

Typsnittet i titeln är den värsta typografiska grundstötningen sedan Gutenberg.

Sars sa...

I och med bortfallet av frågetecknet på vänsterflanken är omslaget också gramatically helt fel. Bara en tanke...

Comvidare sa...

Nu har jag suttit en bra stund och försökt lista ut vilken bokstav genderneutrale personen i mitten har på vänster bröst. Han längst ut har ju ett "A", det ser man ju klart och tydligt.

Men vad kan blondinen heta måntro?

Carl sa...

Män med urringning, nej! Inget bra alls.

Anonym sa...

Jag sätter en liten slant på att "kvinnan" egentligen är en man (trots att jag vid första anblicken tyckte att både h*n och människan med A:et var kvinns)! Är inte händerna manliga arbetarhänder? Eller är det bara det hårda volleybollgreppet som gör att de jäst en aning? Attiraljerna på personens handleder då: ser ut att vara ett armbandsur modell grövre, och jag tycker även att armbandet ser ut att vara inköpt på pojkavdelningen på smyckesbutiken.
Jag tror att Cattings är nöjda med att ha en så oskuldsfull och oförstörd bandmedlem, att de helt sonika låter lillkillen hamna i fokus!

Rimbloggen sa...

Nu ser jag. Personen med armbandet till höger är ju Pia Sundhage.
Tänka sig. Rakt i krysset. Succé.

Anonym sa...

Och hur sugen blir man inte på att dansa till sådana dängor som Müller och Kojak?

Goran sa...

Jag tycker att det är en utsökt bild! Jag tror i själva verket att hela gänget är damer. Hon till vänster kan inte dölja det med sin lösmustasch. Ringarna och axelkramen avslöjar henne. Möjligtvis är hon uppe till vänster lite både-ock. Och det är så trevligt att de alla bär så fina halsband. Hon längst upp till höger för säkerhets skull 2. Och dubbla ringar och armband. Så fint! Så kvinnligt!

TeachGirl sa...

Om ni får lov? Inte en chans i...

Inte så mycket text till denna bild, men ibland så räcker ju det lilla. Ick-känslan finns där ändå.

Kalle sa...

Detta är ju bara grabbarna på Tuffes Bilmek utanför Arvika som har sitt Lördagsmys! Dom har, som vanligt, delat upp sig i män (dom två bakre som inte har hyvlat av kroppshår) och ... resten.
Kvällen kommer fortsätta med lagtävling i Sing-Star på PS3 och avslutas med chokladpudding med Norrlands-Guld.

Anonym sa...

HALLÅ! LÄGG NER VA, DET DÄR ÄR MIN PAPPAS BAND & DOM ÄR FAKTISKT VÄLDIGT SÖTA & DERAS MUSIK ÄR BRA. MANNEN I MITTEN ÄR INGEN KVINNA. DET ÄR HÅKAN! SÅDESÅ! SKRIVA INTE MASSA JÄVLA SKIT NÄR NI INTE ENS HÖRT DOM! DOM ÄR KING! OK?

Anonym sa...

Hahaha, ok då är det så! Det betyder att det inte är fult...? :D

Anonym sa...

Jag håller med föregående talare! Catings från Vemhån är väldens härligaste o bästa dansband!!!! Ni skulle bara veta!!

nitro2k01 sa...

Den till mitten och höger i den nedre raden ser fan ut som riktigt buthiga kvinnor...

Neurotica sa...

Vad otroligt många indignerade(och ibland självdistanserade)söner och döttrar till gamla dansbandskungar som huserar här!Det är anskrämligt,punkt slut.Skit samma om det är Brad Pitts farsa,det är lika fult iallafall.Därmed inte sagt att det saknar en viss något pervers charm.

Anonym sa...

Får vi lov?

Nej, det får ni inte.