2007-09-24

Michael Sembello - Bossa Nova Hotel

 
Ska oljekillen till vänster likna Jesus? Varför har han såret i sidan, men inte spikhålen eller såren från törnekronan? Varför har han på sig Pampers Active Fit? Varför tar han den andre oljekillen på dolmen? Varför har denne kille en svävande kedja runt halsen, är det eftersom de i fotoögonblicket tar ett skutt? Vem av dem är Michael, och varför nämns inte den andre? Varför är det små nakna människor på krukan? Varför sitter det en liten svartvit man i halmhatt och läser Godzilla med vita handskar i någon slags turkos reception? Varför gjordes detta omslaget? Hur får jag mina pengar tillbaka?

1983.

34 kommentarer:

Anonym sa...

Många bra frågor.. Tror att de tittar efter den tredje (Michael?)så de blir tre igen som på krukan.

spirited sa...

Sista frågan är nog ändå enklast att svara på. Omslaget är i sin fulla fulhet trots allt en fullträff.

Martin sa...

Vad betyder ettan som ligger längst ner i högra hörnet??

Kirderf sa...

Uj, det var riktigt räligt. Här är åtminstone svaret på sista frågan, du hade nog sett och hört den här:
http://www.youtube.com/watch?v=cxOlKvvLXP8
...och hoppades på mer. Vilket är förståeligt.

TeachGirl sa...

Ettan verkar vara en klisterlapp. Det här var ett riktigt fult omlslag. De verkar vilja ha med många referenser till diverse saker, frågan är bara till vad? Jag menar, en Godzilla-tidning?! Och mastodontkedjan kring killens hals - har de hört talas om less is more? Jag antar att detta är någon slags eurodisco?

Anonym sa...

Mannen i svartvit är Mr Sembello himself...

"Ozjeppe" sa...

Det finns inte en vuxen människa med över halva förnuftet i behåll som inte skulle vända på klacken skrikande och springa ut, efter att ha klivit in i denna hotellreception... är det månne så helvetetsportens egen entré skulle se ut?

Bara receptionsdisken... herrejösses!

Anonym sa...

Och varför har man klistrat apotekets trosskydd för riklig mens på disken?

Kai sa...

Så jävla sjukt. Kreativ fantasi i sin värsta form. Allt är fel.

Roliga skyltar sa...

Faktum är att den sista frågan är den mest relevanta...

Roliga skyltar sa...

Ni missar väl inte att vi, som en hyllning till denna fantastiska sida, har länkat till den med en snygg lite banner...

Anonym sa...

Och kosacken på häst irriterar mig något oerhört. Och titeln. Bossa Nova är ju så cool. Men det här är ju så ocoolt det kan bli. Jag spyyyr.

Anonym sa...

Fast det här omslaget tycker jag ändå var fel på helt rätt sätt. Kanske är det bara min tolkning (som 80-talist är jag präglad på mintgrönt) men jag älskar verkligen den där märkliga färgglada receptionen och den märkliga färglösa receptionisten. Att det hela är alldeles obegripligt gör det liksom bara ännu bättre!

Jessica sa...

Jag vill komplettera med en fråga till. Vad är det som gör att de stirrar så förskräckta upp i taket? Kan inte komma på nåt värre för dem att se än det som redan finns i rummet!

Linda sa...

Hahaha, underbar blogg.. det blir min nya favorit! :D

http://minprovrorsbefruktning.blogg.se

Roliga skyltar sa...

Länken funkade inte när jag skrev förut.

http://2snubbar.se/skyltar

Roliga skyltar sa...

Nu gör vi ett nyt försök... Med fungerande länk och allt...

Vi har gjort en liten snygg länkknapp som går direkt till den här underbara sidan...

Roliga skyltar sa...

Konstigt... Länken blir svart...

Ja du får väl radera ett par stycken som inte borde vara kvar...

primaboy sa...

vilken underbar! färgerna, oljan, den svårdefinierbara stämningen! tack, herr dryck du har gjort min dag för jag skriver en tråkig hemtenta. nu är jag glad igen!

genuskarin sa...

herregud, vilken rolig blogg!!

l*eva sa...

*skrattar*
Ja jag tycker , att det ser ut som 2 Barbie-Ken. Välsmorda och atletiska...men vad de gör på Bossa Nova-hotellet-tror jag faktiskt inte att jag vill veta!
Mannen i receptionen är nog Guds egna lilla vaktmästare...killarna ser ju ut som om de är väg att lyfta *uppåt*...upp till Barbies egna Himmelrike?

På något sätt ger omslaget *kitch* ett Ansikte.

Cover Lover sa...

Gudars skymning, det var en riktig höjdare. Men jag tror inte på Pampers, snarare på Libero. Syns på tejpstuket.

Björn sa...

Du och din blogg är fantastisk!
När kommer första undersökande reportaget med tillhörande intervju om något av omslagen?

leopardia sa...

hahahaha!!!

John Eje Thelin sa...

Forskade lite i saken och serietidningen kan förklaras med att en av plattans låtar heter just Godzilla. Sen blir det svårare. Här är låtlistan för den som orkar klura:

1. Automatic Man
2. First Time
3. Cowboy
4. Maniac
5. Godzilla
6. Talk
7. Cadillac
8. Lay Back
9. Superman

David sa...

På grund av alla dina frågor är omslaget inte katastrofalt och passar därför inte särskilt väl under bloggens titel.
Ett bra omslag får gärna ställa massor av frågor till betracktaren.

Hermann Dill sa...

Låten Maniac brukar jag spela ute ibland. Var med i Flashdance.

Klara sa...

Hahaha jag spottar ju på skärmen av sånt härnt! Pampers! Dolmar! Underbart!

Van Shaw sa...

Iskallt och asfult omslag men Automatic Man är en härlig bit...

Anonym sa...

Omslaget är riktigt äckligt! Men det kan vara värt att veta att Michael Sembello är en supercreddad musiker i staterna. Bla var han gitarrist åt den inte helt okände Stevie Wonder under några år. Faktum är att alla hans soloplattor har skitkassa omslag..
vilket får en att undra..är han en kristen bög?

Anonym sa...

automatic man är en toppenlåt trots detta horribla omslag..särskillt att den ena killen tar den andra på snorren kan man undra

Yow sa...

Inte snyggt omslag nä. "Maniac" och "Automatic Man" är hitsen, men hemska låtar i min mening. DOCK: låten "Talk" är fantastisk! Smooth!

Jimbo sa...

Först och främst - grym välskriven och därtill rolig blogg. Vad gäller Sembello, så är han tack och lov en lika skicklig musiker, på sitt retroaktiga sätt, som sopig på att agera AD. Det där är skräckinjagande nog inte hans mest hemska konvolut. Kolla in hans sajt för några färska prov på taskig design, underligt gayiga promobilder och en del kalasbra musik.

Anonym sa...

Varför sitter det fast vita babykläder på den turkosa receptionen?