2007-07-01

Lars Berghagen - Min kärlekssång till dej

 
Lasse chillar hög som ett hus mitt i en majaplantage, alldeles rödbränd i ansiktet efter allt för mycket sol.

En uppknäppt knapp i jeansskjortan ger ett avspänt intryck. Två ger ett hunkigt, förföriskt intryck. Tre ger en känsla av att personen är med i Miami Vice. Fyra är bara korkat, och FEM (vilket Lasse valde) ger bara ett intryck av att han blev påkommen medan han bytte om.
Jag vet inte vad han gör med sin vänstra hand, men det ser inte naturligt ut. Lägg märke till de blonda (vita?) slingorna högst upp på huvudet.

Jag gillar att plattan heter "Min kärlekssång till dej" och att de sedan satt en stjärna till höger som meddelar att just DENNA skiva även innehåller låten "Min kärlekssång till dig". Släppte de en tidigare pressning där titelspåret inte fanns med? Hur som helst kan vi se att Lasse var en riktig hunk innan han blev en våt dröm för alla 65+.

1974.

23 kommentarer:

Anonym sa...

det är en stor jävla björnloke mitt i bilden och inte nån maja plantage....

you FAIL!

NO MORE INTERNETS FOR YOU!

Herr Dryck sa...

Grattis! Du har just utsatts för något som kallas humor! Med tiden kommer du lära dig att förstå den, och tids nog även roas av dito.

Lovisa K sa...

hhahaha- det här är jättekul!
stjärnan: dör.

en annan grej: har aldrig förstått logiken i att dölja ett jättehuve med ett ännu större hår. funkante.

fuktskadad sa...

björnlokor är giftiga grejer, påverkad blir han i vilket fall.

big ups till en blogg som får mig tårar med i stort sett varje post.

Anonym sa...

Stjärnan är ju faktiskt _HUR_ kul som helst!! :D

Och självklart är det ett hampa-plantage, inte nån jäfla Björnloka... så det så! :)

TeachGirl sa...

Hahaha. Sagolik bild & klockren text. Så pass uppknäppt skjorta borde vara förbjuden enligt Geneve-konventionen. :)

Anna sa...

Haha, sjukt kul läsning! Högklassig humor! Jag länkar dig!

Jessica sa...

Jag tror att bladet i nederkant av bilden döljer det faktum att Lasse glömde ta på sig brallorna. Det är ju faktiskt inte så konstigt med tanke på omständigheterna. Snygg räddning var det ialla fall. :-)

Anonym sa...

....Hur många känner till att Lasse inte själv har skrivit melodin till sin "hit" Teddybjörnen, utan att han köpte den melodin, och skrev sen texten?.......Det är faktiskt sant, för jag känner han som skrev låten.....Cross my heart....

Anonym sa...

Fick länken häromdagen, läste från start till mål och jag har inte skrattat så hårt och mycket sen det brann. Stort tack för det!

Andy A. sa...

Fantastiskt bra! Upptäckte bloggen via tidningen Sonic's nyhetsbrev. Tommy-Elfs "Frisbee" och Christers "Som en sommarvind" tillhör favoriterna och fick mig faktiskt att skratta tills jag grät... mycket beroende på de klockrena texterna.

En tackar för det.

De senaste publiceringarna visar dessutom att det finns anledning för högfrekvent uppdatering.

Jordnötssmörsvargen sa...

Boksatvsmakaroner eller Islam vad jag skrattat tolvfingertarmen ur anatomin åt Monsieur Drycks fabulösa skivomslag och indomenta, makalöst klockrena kommentarer.
Ögonporr gör ont. Tack, Dryck.

Johan sa...

Man blir minst sagt fundersam över vad han gör med vänsterhanden. Om det är vad det ser ut som så är herr Berghagen en mycket välutrustad man..

Lisa Rasmussen sa...

precis min tanke, hade de sålt skivan innan utan titellåten?

Anonym sa...

Strålande! Det faktum att det blad som Lasse låter stryka sensuellt mot halsen ser ut som ett förväxt marijuanablad och dessutom är ett praktfullt exemplar av den giftiga björnlokan, som ger kraftiga brännskador vid beröring, gör det här omslaget historiskt. Det enda som saknas är nästa bild, när Lasse vrider sig i våldsamma smärtor och beskyller fotografen för de pulserande röda brännsåren på sin hals.

This is win!

Van Shaw sa...

Just kommentaren om att titeslpåret finns med kan man ju inte sluta garva åt. Va tänkte de på?

Anonym sa...

Tror nog att denna platta först har varit utgiven i ett annat namn utan den där "min kärlekssång till dej"; och strax efter det att den första versionen kom ut råkade Lasse komma på en ny låt, vilken han sjöng upp för skivnolaget. Och skivbolagsdirektören, som den dagen hade vaxpropp i båda öronen, tyckte att det var det bästa han hört på länge. Så han beslöt sig för att dra in den gamla versionen (som säkert hette nåt helt annat) och plocka bort en av låtarna och ersätta denna med "Min kärlekssång till dej"; och så döpte han hela klabbet till samma sak.

Så är i alla fall min teori.

Anonym sa...

FAN va bra!! Blir alldeles tårögd.

Nye Nalle Puh sa...

Först släpper man en platta som man kallar "Ding Dong", då egyer hans schlagerbidrag från 1973. Sedan ger man ut exakt samma platta en gång till fast då utökad med 1975 års schlagerbidrag "Min kärlekssång till dig" - och för att få plats även med den, väljer man att tona ner slutet på den som var första låt på den tidigare versionen samtidigt som man ändrar något på låtordningen. Snacka om ojusta metoder, särskilt mot de som redan har den tidigare versionen i sin samling. Annars tillhör den här en av Lasses bättre - och ett omslag som förutom den allt för uppknäppta skjortan är helt okej.

Nye Nalle Puh sa...

Ptoblem med att hitta rätt tangenter. Det ska stå "så heter hans schlagerbidrag från 1973" och inget annat, vilket i det här fallet mer ser ut som ukrainska.

Sniffa sa...

Nästan lika avskyvärd som Per Gessle och Tomas Ledin.

Historiska Tweets sa...

Säga vad man vill om Lasses frisyr, men jag kan tänka mig att han slapp frysa om skallen om vintrarna. Eller om somrarna.

Bengt sa...

Borde även ha stått "1974 års schlagerbidrag Min kärlekssång till dig". Men vem vet, kanske gjorde de samma sak igen 1975 och döpte om plattan till Jennie Jennie??