2007-06-20

Svenska Delikatessorkestern - Live at kaptensgården

 
Vilken fantastisk idé!

De har kört fram två likadana röda cabbar på plattläggningen och ställt dem på ett sätt som ser cleant ut. Problem: det är två riktigt fula Ford-cabbar. Hela bandet klämmer in sig på bilden, varav EN har röd fluga (Tarja Halonen till vänster om Julio Iglesias), en nyper sig om förhuden för att inte kissa ner sig (gammelfarfar bredvid Robinson-Tommy), en är fastklämd mellan de två bilarna (ugglan Helge från det ångestladdade barnprogrammet "A till Ö") och bandets tre heta brudar (tre skolbibliotekarier iförda nittiotalskavajer, som av någon anledning håller i samma mick på ett ytterst onaturligt vis).

Om de skulle tillåtas att fotograferas med hela sin skrymmande kortege utanför Kaptensgården skulle kocken tvunget vara med på bilden. Följaktligen står den fett nöjda kocken i bakgrunden och tillför absolut ingenting.

Notera att BOB STALIN spelar P. Jag skulle gissa att det är snubben som sitter på huk, han är mest lik den gamle kamraten.

1988.

24 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHAHA, Herr Dryck tar revansch! Lika obönhörligt klockrent som på den gamla goda tiden för nån månad sen! We löv you Herr Dryck! :)

palomar sa...

Bob Stalin är numera tandläkare med praktik i Malmö och jag skrattar lika mycket varje gång jag går förbi. Han spelar dock fortfarande "P" som i piano, ibland på Via Veneto i ovan nämnda stad.

Fullkomligt katastrofalt omslag, för övrigt.

Anonym sa...

varför klämma in alla utom två i /på en bil ??

mange sa...

Hahaha! Klockrent från början till slut.
Och så skivnamnet, "Live AT Kaptensgården" ..Just in case the record happened to be so successful that it would be exported and shipped to other countries as well.

Anonym sa...

Underbart, Herr Dryck, du har gjort min kväll !

Anonym sa...

Är inte Kaptensgården ett behandlingshem för alkisar?

Anonym sa...

Jag väntar på fler omslag och kommentarer från Hr Dryck så att man kan fördriva tiden på jobbet på ett meningsfullt sätt haha!

Mina favoriter är de tre mick-kvinnorna och kocken! Skulle ha varit konstellationen i någon obskyr P-rulle från 83 hahaha!

Texas sa...

Är det inte en ung Christer Ulfbåge som är trumslagarpojke?

Anonym sa...

De har ju en (inofficiell?) hemsida också.
http://hemvux.hule.harryda.se/maria/index.html
Riktigt jäfla usel!

Anonym sa...

..för övrigt funderar jag lite huruvida Henrik Zethraeus är släkt med sin namne (och betydligt mer kände) Tommy. :)

Anonym sa...

Why did they even think of making a homepage. It really sucks!

Tobi sa...

Fattar inte heller det där med att helt skymma ena bilen. Varför ställa dit den om man ändå inte ser hur tuff den är (vilket måste varit tanken).

Anonym sa...

Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (2002-12-13) Tillfällig registrering: Nej
Antal ägare: 1 Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat: Producentansvarig:
I trafik första gången i Sverige: 1987-05-12 Import: Nej
I trafik första gången i utlandet: Utredning: Nej


Besiktningsuppgifter
Besiktningstermin: 2004-07-01 - 2004-11-30
Senast godkända besiktning: 2003-07-01
Föreläggande: Nej Körförbud: Ja
Vägmätarställning, km: 44707

bobby! sa...

Han håller sig ju verkligen i förhuden också. Det är ju bara för roligt.

Men visst är tanten i grönt EXAKT lik hon i Galenskaparna? "Svenska delikatessorkestern feat. THE MAD MAKERS!"

Anonym sa...

Bob Stalin är tandläkare i Malmö.
Dit ska jag gå när det e dags...

Per-Ola sa...

Notera de vita tubsockarna i kombination med nagot som i alla fall narmast kan kallas Svarta kostymer...

ludgo-gunnar sa...

Lyssnade in On the sunny side of the street på hemsidan å de svänger fan, särskilt om dubbelluppsättningen saxofon, ända fram till syo-konsulenterna börjar sjunga den under trettiotalet "nog så populära" stämsång vilken är skitusel. Synd att Ulla och Ulla träffades på Tandläkarhögskolan att Kerstin från Landskrona bodde granne med Bob och Bengt.

jesper sa...

Bob och Ulla är numera ett par och jag har gästat hemmet! :D

(Fasen vilken Lassie-poäng)

Jag har skrattat åt namnet många gånger längs gågatan i Malmö när man passerat hans tandläkarmottagning och fick bita mig i tungan när en nära vän berättade att hennes mamma flyttat ihop med nämnda Stalin.

Men Bob ska ha fett med kredd, han är kanon på klaviatur. Det var inte Josef vad jag vet...

Balloonfighter sa...

Åh, Stalin!

Anonym sa...

aha det är en mick. trodde de höll på att försöka knäppa upp mitten-kvinnans blus.

Fru Sylt sa...

Bobby: Jo, hon i grönt är lite lik Kerstin Granlund i Galenskaparna, men mig veterligen är hon ljus och brukar inte ha glasögon...fast jag tror att hon har sett ut sådär i någon film, LEIF kanske? Eller så har hon en syster...

Richard sa...

Bob sitter längst till höger om jag kommer ihåg min klasskamrat från Realskolan rätt.

Anonym sa...

en såpopera innan begreppet uppfunnits!
såna stories som utspelades bakom fodralet - alla ingredienser - inkl. the sucking Andrew Sisters.. J. Stalin var en skönsjungande och innerlig präststuderande innan han
kom på bättre tankar..

Spiring sa...

Kuriosa: Leif Blunck var med i Mikael Wiehes första band "Blunck's Lucky Seven".