2007-06-19

Karlstad-Snoddas - En öppen famn

 
Ja, ni ser rätt. Det är döden själv som kommer för att hämta dig. Han kommer sakta gående över den karga myren, hans grymma leende och obehagliga blick förstärks av det dassiga vädret. Med öppen famn välkomnar han dig in i den eviga skärselden. Du önskar att det bara skall vara en ond dröm, att detta faktiskt bara är en läbbig gubbe som vill att du ska följa med in i skogen. Men sedan ser du det, och det får blodet att stelna i dina ådror.
Han bär den ondes märke - en kvinnlig cameltoe i sin fulla prakt.

1979.

22 kommentarer:

mange sa...

HAHAHA, ja fy FAN. Jag brukar kolla på close-upen först och sedan gissa vad det är du inte gillar med bilden ;) Denna gången var det inte speciellt svårt att se. Vilken totalt vedervärdig åsyn! Sedan noterade jag att namnet på skivan nästan flyter in i bakgrunden, men det kanske är en produkt av inscanningen / fototagningen?

Mem sa...

Det var den värsta cameltoen jag har sett på en man!!! Shit alltså. Hur kunde de vara nöjda med den bilden???

Anonym sa...

Herregud vilket motbjudande kukpaket.

Anonym sa...

ja verkligen, utrustad med en vulva

Herr Dryck sa...

Texten är precis så fel som den ser ut.

The Pale Green Woman sa...

Jag undrar lite ibland ... hur kunde det överhuvudtaget tillverkas några barn på 70-talet med det byxmodet ..?

Liten men hård sa...

Det ser ju ut som att han har en boxhanske mellan benen :O
Fy fan hur kunde folk tillåta sånt, hade dom inte ögon på den tiden?!

Anonym sa...

jag är snarare oroad över hans skrev.. han verkar ha 2 uppåtsträvare?

Anonym sa...

hahahahh så bra!!!

Olle sa...

aahahahaha! kameltån! kameltån!

Kicki sa...

Jag bara älskar den här sajten! Den har höjt min livskvalitet med 900 procent! Det enda jag vill veta nu är vad fan Snoddas sjöng.

Anonym sa...

"Ja, ni ser rätt. Det är döden själv som kommer för att hämta dig"

HAHA fy fan!

Först texten sen bilden, magknip!

Bo Landin sa...

Fy fan.. den här bilden ger mig kalla kårar, är faktiskt lite rädd att den där obehaglige mannen kommer att hemsöka mig i mina drömmar! Bara namnet, Karlstad-Snoddas, är väl tillräckligt för att skrämma hästar i sken...

Anonym sa...

Efter detta kommer jag fan aldrig våga åka till Karlstad...

Anonym sa...

själv tkr jag att karlstad-snoddas låter som ett lite små poppigt dans/pop-band. lite chockat att då se en gammal man.. s:et i snoddaS får en verkligen att tro att det e flera personer..

Askin sa...

KAMELTÅ!!!!!!!

Snowroller sa...

Karlstad-Snoddas hette egentligen Esse Ljusfall, var nånstans från Östergötland. Han varken sjöng som den ursprunglige Snoddas eller var från Karlstad. Knäppt så det förslår.

Anonym sa...

Är det bara jag eller känns inte bilden oerhört surrealistisk? Är den editerad på någe vänster? Inte nog med den karga, otäcka, miljön - det ser ut som gubben är runt 6 meter? Titta på gubben och buskagets skala i förhållande till träden.. något stämmer inte??

Fru Sylt sa...

Oooo hooo haaa haa, skrattar så jag gråter!

Anonym sa...

Äcklig gammal gubbe på bilden, fotografen måste fan haft mardrömmar efter den dagen

Anonym sa...

sluta!!! jag skrattar så det gör ont...

Stefan sa...

Han finns t o m på Facebook!

http://www.facebook.com/pages/Esse-Ljusfall/151607088276722