2007-06-26

Ave Sol

 
Enkelt uttryckt är upplägget som följer: åtta lettiska bortbytingar har klätt ut sig till prinsessan Leia och står samlade under en hängande hink.

Från vänster till höger har vi:
- En glad, blundande dam med man-hands och biffig axelbredd
- En iller
- En fullständigt förtvivlad kvinna som försöker le trots att hon gråter hulkande
- En före detta boxare i Lettlands division 4
- Ludgo-Rolands lettiska motsvarighet med armarna framme på kroppen. Flätan håller på att gå upp eftersom ingen hade med sig någon hårsnodd.
- En hob
- En ung Pierre Lindstedt
- Agnetha Fältskog

Damerna har små körsbär hängande från tinningarna och männen har små klockor i armhålorna. I efterhand har de förstärkt den estetiska pungsparken genom att lägga till fräna detaljer i en orange färg som skär sig mot kostymerna. Latvian folk-songs for the win!

1979.

20 kommentarer:

Anonym sa...

Du måste väl ändå mena Ludgo-Pelle?! Ludgo-Pelle är ett uttryck jag numera använder när jag vill beskriva en person jag bara inte kan ha något samröre med haha!

Kul att du är tillbaka Herr Dryck!

Herr Dryck sa...

Nej nej, Ludgo-Pelle är liraren i mitten på ludgoskivan. Ludgo-Roland är snubben längst till höger på den skivan.

Anonym sa...

Fortsätt, Herr Dryck, fortsätt!

Rodrigo sa...

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Até mais.

Mem sa...

Den här skivan har blivit så otäckt bekant för mig att jag inte tänkte på att det var ett nytt inlägg. Efter att ha sett den på väggen i flera månader är den för evigt inetsad i mitt minne...

Daniel sa...

den här såg jag på en loppis för ett tag sedan !!!!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Hmm, såna här bloggar kan man lätt få en "Kick" av att läsa. ;)

Mange sa...

Klockor i armhålorna. WTF?

Anonym sa...

Person tre från vänster är ju lite lik Stina Dabrowski (eller vad fanken hon nu heter nuförtiden).
Öststats-kultur ser väl annars i regel ut just så här..

Peo sa...

Fantastiskt!

Tobi sa...

Fan vad scary den besatta är!

Becky sa...

HAHAHAHA!!! Där fick man ett riktigt gött skratt! Keep up the good work!

Anonym sa...

"man-hands"

"P.I.M.P."

"for the win"

wow

The Pale Green Woman sa...

Jag borde verkligen inte ha tittat närmare på skräckbruden. Nu kommer jag inte kunna sova.

Mamma ... jag är rädd ...

Maja sa...

Mycket härlig beskrivning ;)

Anonym sa...

Vad menas med att en flicka skall sitta under bordet och inte ha tänder?. Jag har inte sett henne.

Anonym sa...

det smärtar mig att säga det, men "ludgo-Rolands"-motsvarigheten är faktiskt en klockren Rachel Weisz med dåliga tänder...

Bree sa...

HAAHAHAHAH oj, jag skrattade så jag grät xD

Eppu73 sa...

Den här var knäckande rolig...en härlig comeback för Herr Dryck...(efter en liten svacka där)...

Keep up the good work...