2007-05-18

The Stormboys - Donna

 
Här har vi ett gäng riktiga hjärtekrossare! Säg den unga tös som inte skulle smälta för ett pojkband bestående av fem risiga transor?

Nere till vänster ser vi en typisk sjuttonhundratals-sminkning med likblekt ansikte (bortsett från de röda kindbenen), rejäla ögonbryn och rött läppstift. Kombinerat med en proper hockeyfrilla och Långben-teeshirt blir förödelsen närmast total. Nere till höger har vi en typisk seriemördare i pudelfrilla, som kör det alltid lika charmerande "jag ska äta dig med sked"-leendet. Ovanför honom har vi en mascaraprydd individ med halvblundande blick riktad åt ett helt eget håll. I centrum står Den Coola med örhängen, läppglans, mascara och ett moussefyllt hårsvall, redo att sätta mången tonårsflickas hjärta i brand. Till vänster om honom står ett lyckotroll.

Tillsammans bildar de "Pojkbandet som Gud och alla andra glömde"...the Stormboys.

Årtal saknas.

20 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha, applåder! Fantastiskt!!

Daniel sa...

Är de svenska ?

Daniel sa...

Det här omslaget var ändå inte lika hemskt som de andra på sidan...

Carl sa...

...men det är ju fortfarande är helt förskräckligt?!

Anonym sa...

Haha, det är visst hemskt!

Anonym sa...

jag skal träna "jag ska äta dig med sked"-leendet...

Ronk sa...

Undrar vad de spelade för musik?
Disco-pop á la 80-tal eller?

Jag har googlat men hittade inget.

Herr Dryck sa...

De spelar en märklig sorts dansdandsinfluerad åttiotalspop med en sångare som träffar riktigt orent förvånansvärt (?) ofta. Titelspåret är en risig cover på Richie Valens låt med samma namn.

Daniel sa...

är de svenska?

Herr Dryck sa...

Nej. Jag har förgäves sökt deras ursprung men bara funnit att inga svenska namn förekommer kring deras produktioner. Kan dock tillägga att jag inte ansträngt mig mycket mer än deras producent.

Anonym sa...

Ser ut som Gay-Arne Experience. Möjligtvis med undantag för han uppe till höger som istället ser ut som han kommer direkt från en skaplig firmafest.

Kai sa...

Dina kommentare är målande Herr Dryck. Fantastiska omslag.

Anonym sa...

fantastiskt bra skriven blogg och med underbart material.

Fråga kolon - är det en kille eller tjej längst ner t.v?

julia sa...

mitt hjärta stormar i alla fall

Anonym sa...

Min gamla kompis Tony ser ut att vara med... Är du säker på att de inte är svenska?

Anonym sa...

Nyfiken? Köp din egen på:

http://www.gemm.com/search/artist/stormboy/

eller inte...

Anonym sa...

Hejsan Herr Dryck!
Jag gillar ditt sätt att skriva och har njutit av dina målande beskrivningar med felfritt språk. Det är sällsynt.

När jag kom till detta omslag hoppade jag dock till av frasen "befinna sig i ett tidigt stadie av ett könsbyte". Det heter väl stadium? Kriterium, gymnasium, akvarium, stadium o.s.v. Helt fel att böja med "e" såvida man inte skriver ett sammansatt ord, exempelvis gymnasieskola.

Trots att språket inte är huvudsyftet med denna blogg vill jag ändå kommentera just det. Jag tycker dina beskrivningar är bättre än omslagen, fast omslagen har förstås också sin charm. Detta sagt av en vars pappa ingick i just ett sådant dansband från 70-talet som ofta exponeras på denna sida...

Gabriella D. sa...

HAHAHAHAHAHAHHAHAHA! finner inga ord.. fyfan va glad jag är över att ha hittat till denna blogg! allt är så jävla klockrent skrivet.. sitter här och skrattar högt för mig själv. :'>

Anonym sa...

"Säg den unga tös som inte skulle smälta för ett pojkband bestående av fem risiga transor?"

Eftersom bandet New York Dolls såg ut som fem risiga transor och knullade mer folk än hela kina under sin korta karriär så kanske inte ovanstående mening är så rolig.

Anonym sa...

Han i mitten fuskar ju i fickpingis, andra handen har inte en chans.