2007-05-26

Mia Westers - Skänk mig en dans

 
Gänget har samlats kring ett litet serveringsbord med en trattgrammofon och en röd kanna på. Trollmor i skyddsglasögon ute till vänster ser ut att ha en enorm karnevalshatt på sig, medan det i själva verket råkar stå en palm perfekt placerad bakom hennes skalle. Hasselhoff sitter på knä bredvid det lilla bordet, och ser ut att vara väldigt nöjd med det. Lägg märke till den noggrant överkammade frisyren på lurendrejaren uppe till höger och de överdrivna kavajslagen.

Slutligen har de valt de att ställa en liten korg med metallicfärgad plastfrukt framför bandet, vilket skänker en lugnande känsla av kvalitet.

1976.

25 kommentarer:

Andrea sa...

Notera också den märkliga blå fjärilen mitt i bilden. Huh?

mange sa...

"Mia" om hennes namn är det, är faktiskt så ful att inte ens parodi på en ful människa hamnar i samma klass.

Petter sa...

Ser inte mannen på knä ut som Tony Curtis från 70-talets glansdagar.

Liten men hård sa...

Mannen på knä ser ut som Elijah Wood, och han har dessutom ringen på sig. Antagligen var det ett tafatt försök att bli osynlig...eller...så är han verkligen inne i vålnadernas värld på bilden.

Anonym sa...

This is da shit, mon! Jag kan svära på att jag sett både Mia och fånen bakom trattgrammofonen i V - TV-serien där de utomjordiska ödlorna anföll. Dom var inte på de godas sida.

farbror koma sa...

Har plattan. Musiken är helt i paritet med omslaget. Sista låten på sid a "Hold Me" innehåller världens i särklass sämsta gitarrsolo. Perfekt musik när man värmer. Eller vill känna sig allmänt bra.

Anonym sa...

Tycker också att endast snygga människor bör förekomma på skivomslag... Fan va lågt!

olydig sa...

"Trollmor i skyddsglasögon"

It's funny 'cause it's true...

Den här sidan var fantastisk!

Anonym sa...

Fjärilen är egentligen en mal som kommer ut ur tratten (vilket rimmar väl med att de är skivan självt som spelas)

Anonym sa...

ohoho så kul... så illa placerad tjejen/tanten/whatever är, hon sitter ju verkligen precis så det ser ut som monsterhatt... fotografen lär ju ha skrattat halvt ihjäl sig inombords när han tog bilden...

lir sa...

Tycker att Mia ser ut som en av Margareta Krooks rollfigurer!

Murkas sa...

Trollmor i skyddsglasögon! Bara den kommentaren gjorde att jag vek mig av skratt! Tack Mia och (Herr Dryck)Det tycks mig som om fruktkorgen svävade ca 2 dm ovanför Mias fötter. Kanske är det lilla fjärilen som fluxar iväg med korgen...

Jonathan sa...

Hjälp, jag skrattar ihjääääl mig!!

Goopher sa...

Glöm inte heller den stackars blonda gosse som står brevid lurendrejaren.. Stackarn.. Fotografen ville ta bilden fort, så han slapp se Mias nuna mer än absolut nödvändigt, att den lilla blondiesen som råkade bli jättebajsnödig precis innan inte fick gå på toa utan är tvungen att stå och knipa ihop skinkorna jättemycket för att de inte ska krisa sig i dom vita fina byxorna.. ;P

Johanna sa...

*Kan omöjligt sluta asflabba*

Carl sa...

Det finns ett nästan lika dåligt omslag som såldes på Budera för en tid sen. Det är uppföljaren till denna med titeln "Ge mej din hand". Där sitter Mia i en trädgård eller nåt växthus i röd klänning med samma skyddsglasögon. Hahahahaha!

Anonym sa...

Underbert!!!

Anonym sa...

Tanten på bilden ser ut att komma från Neptunus.

Anonym sa...

Mia Wester, heter egentligen Birgit Persson. Hon var den varmaste, godaste människa jag någonsin möt och tillika var hon min svärmor. Hon var jordnära, naturlig och hade lätt till skratt. Kapellmästare till Mia Westers orkester på hobby vid sidan av sitt ordinarie arbete och hon älskade verkligen sin orkester. Men framförallt publiken som troget ställde upp på dansgolvet varje helg under 1960 till slutet -1970 talet.
Hon saknade verkligen glorian bakom denna bild.

Håkan sa...

Hahahahaha*asg*
Jag har skrattat så mycket att jag nu fått ont i magen, och då får jag se denna!!!
Faktum är att min far hade denna plu minst en till av Mia Wester, och en sak kan jag säga direkt, hennes sång är som hennes utseende.

Anonym sa...

Jeg er kjempefan av Mia Westers, og skulle gjerne ha kommet i kontakt med deg som hadde vært Birgit Perssons svigersønn. Ta gjerne kontakt med meg på megaeldar (snabelalfa) gmail (punkt) com

Pontus sa...

glasögonen var för hon nästan var blind pga diabetes....

Kerstin sa...

Vilket år gick Birgit respektive hennes make Malte bort?
Jag har dansat mycket efter Mia Wester, och saknar dom.

Someone sa...

Det var en rätt snygg klänning hon hade på sig faktiskt.

Anders Johannesson sa...

Farsan älskade Mia Westers. De gladde många människor.