2007-05-23

Jubelklockorna



Kling klong bing bång, det var så roligt jag måste jubla!
 
1979.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahahaha, bästa kommentaren hittills! Kort och koncist och spot on! Keep it up!

Anonym sa...

Bing bong hahahaha

Spejar'n sa...

Finns det nånstans i Stockholmsområdet där man kan lära sig att spela med klockor? Vore en partystarter utan motsvarighet att plocka fram klockorna, samtidigt som andra bärsen hälls upp.

Herr Dryck sa...

Jag misstänker att det skulle ge en helt ny dimension till den avskydda efterfesttrubaduren!

Mårten sa...

Ställ bara klockorna i rätt ordning på bordskanten och knuffa dem sedan i golvet lagom fort. Detta har två fördelar:
1. Det är skitenkelt.
2. Man kan bara spela en låt, verefter instrumentet är förbrukat, och riskerar därmed inte att bli någon efterfesttrubadur.

Anonym sa...

Hur många minuters speltid skramlar man ihop när man släpper en skiva med klockor? Gör dom covers på kända klassiker eller har dom skrivit sina egna klocklåtar?

"Ozjeppe" sa...

Märk väl fotot som tagits felkomponerat; därför rutan längst upp för att täcka upp, med den omöjliga färgkombinationen- plus gissandet om "bandet" öht har något namn eller om det bara är titeln på albumet som MÅSTE stå dubbelt...

berra sa...

Jag har sett dem "lajv" (ja, jubelklockorna är gruppens namn). På den tiden behövde man inte mer fantasi än så, när man bildade en musikgrupp. Men - som sagt var - gruppen existerar fortfarande. Jag tror att de är syskon, men jag är inte säker.

http://www.tradera.com/LP_Religios_Jubelklockorna_gladjebud_-auktion-47087806
(En traderaauktion med en föregångare kanske? Glädjebud. Hoppas att någon lägger ett glädjebud på den...)

http://lpcoverlover.com/2007/08/25/hells-bells/
Det är nog en tanke så god som någon - när man nu har ett gäng klockor framför sig - varför inte ge sig på en AC/DC-klassiker? Undrar om dom kan den...

John sa...

Oh my god. You made my day. Jag har jubelklockorna på kassett. Så jävla bra.

Lennart Regebro sa...

Detta skivomslag minns jag från min barndom. Nån i min släkt måste ha ett exemplar av denna.

Mest intressant är varför nån skulle få för sig att spela låtar på klockor.

Anonym sa...

Musiken på plattan är minst lika töntig som omslagsbilden

Jan Jävulbock sa...

Jubelklockorna? Undrar vem fan som köper en sån pisseskiva. Möjligtvis en sån där jubelidiot som dricker kamelpiss och heter DanSören Pissören.

Bajs-Lasse sa...

Bing! Bång! Jag jublar som en jubelidiot.

Anonym sa...

Jag har hört dem live - och klockorna var vansinnigt ostämda.

Johan sa...

I skolen icke skriva med endast versaler i frakturstil...