2007-05-19

Dan-Jakob

 
Dan-Jakob (eller Dau-Jakop som han tydligen heter spegelvänt) is the man! Märk de lätt färgade glasögonen, den udda slipsknuten som sträcker sig upp mot hakan, det fromma leendet och den kassa ljussättningen med starkt motljus från en lampa i taket och en spot som gör honom alldeles gul-vit.

Detta är DJ, och han är jättekul. Jag kan inte riktigt förklara varför, men om jag behöver övertyga er om det så har vi nog inte samma humor och då har ni kommit fel. Men det är ingen fara, Dan-Jakob älskar dig ändå!

1974.

16 kommentarer:

Sars sa...

Bara namnet "Dan-Jakob" väcker en viss form av nej tack hos mig. Det är som att heta "Jens-Ola", och det går ju verkligen inte för sig.

Anonym sa...

SJUKT vad snubben ser ut!?

Meduziz sa...

han har ju inte sjuk slipsknut.. det är ju en jätte-fluga ju! :-D
hetingen själv ;-)

Anonym sa...

Det är ju Itzak Schenström!

Anonym sa...

Söt. Snyggt med en knapp i ärmen också, det var längesen jag såg.

Herr Dryck sa...

Anonym: För en verklig Itzak, kolla in pontiacposören nedan!

Anonym sa...

Värst är att han förmodligen bara är typ 26

Tessan sa...

men herregud, det där är alltså.
Dau Jakob ska väl föreställa...att namnet speglar sig i pianot?

JAG DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR. Skrattkrampen är total.

Car Bil sa...

Jag råkar ha två skivor med denne herre (samlade på roliga skivomslag för några år sedan) och till hans försvar får jag väl säga att han sjunger bättre än vad omslagen ger sken av :-)

King Tubby sa...

Läcker effekt, att loggan speglas i flygelns blankpolerade lock.

Att plattan är utgiven på Hemmets Härold är en kvalitetsstämpel.

Jam Jävulbock sa...

Det syns liksom på långt håll att den här mannen sysslar med Halleluja. Hela han ser så där äckligt prydlig ut. Det är bara den där strypsnaran han har om halsen som han misslyckats med.

Anonym sa...

Dåtidens Kleerup, ingen synth utan han fick nöja sig med en sketen flygel istället.

Muppbeaker sa...

Ja, herregud, folk här har ju rätt! Nu vet jag ju var jag sett honom förut: det är ju Itzhak!

Kalle sa...

Tack för tidernas mest klockrena blogg, måste dock anmärka på att ljussättningen inte på något sätt är felaktig. Lampan är placerad där och skapar ett så kallat bakljus, vilket förhöjer konturer och används vid alla sortes ljussättningar av personer (och alla sortes utsnitt) i film och foto även idag, dock måhända inte fullt så STARKT ljus. Att placera lampan I BILD var å andra sidan ett mindre bra val från denne ljussättares sida.

Bajs-Lasse sa...

Det ser precis ut som om han satt och sket i byxorna.

Stefan sa...

Han är ju väldigt lik författaren och skulptören Eino Hanski......