2007-05-28

Alf-Olles - Chans till dans

 
Här har vi ännu ett exempel på folk som inte borde sitta på huk, och som ändå gör det på sitt skivomslag. Denna gång bjuds det trefaldig skitställning.

En intressant aspekt här är att de faktiskt hittat en rätt fin miljö för sitt omslag. Det är sommar, himlen är molnfri och ljuset fungerar fint. Där kunde de stått och prytt sin skiva med självsäker stolthet, men nej då. Let's sit on huk instället. Jag fattar inte hur de kunde tänka så snett? Kände de inte att det var en dödfödd idé när magarna pöste ut över byxorna, när de inte visste vad de skulle göra av händerna och när det blev så sjukt obekvämt att de knappt kunde sitta upp i sluttningen? Fanns det månne en ond "sitt-på-huk-fotograf" som tvingade sina offer att sitta på huk på sina efterlängtade skivomslag, för att sedan bli utskrattade i evinnerlighet?

Lägg märke till mannen till höger som tittar i kameran. Han är hälften så stor som snubben intill och påminner om en sork på den blomstrande ängen.

1978.

11 kommentarer:

Daniel sa...

Namnet Alf-Olles är väl inte så lyckat heller...

mange sa...

Signatur 'daniel', det fanns inte många band från denna era som skämdes över bandnamn. De flesta är, med dagens ögon sedda, riktigt ohyggliga.

Om skivan: Dvärgmannen är verkligen otroligt liten i jämförelse! Han ser riktigt felplacerad ut där på kanten. Jag menar, kunde han åtminstone inte få sitta längst upp i backen?

Herr Dryck sa...

Försök finna ett bandnamn på denna sida att vara riktigt stolt över!

Alexandra sa...

Ah, att läsa din blogg är dagens höjdpunkt! Plus att Roland i Ludgo-Pelles har blivit ett stående skämt i min bekantskapskrets ^^

Lika roligt idag som vanligt!

Susanne Jacobsson sa...

underbart! kan inte sluta skratta!

ulrika sa...

Och dessa skivnamn "chans till dans", jag vet inte men jag tycker det låter lite väl pessimistiskt.
"Chans" till dans, bara en CHANS på en skiva fullmatad med, vad var det på LP-tiden, 10 DANSbandslåtar.
De är så trevande, har inget självförtroende.
Men det kanske var mitt i bingoeran då alla skulle ha en chans, nä jag vet inte vart de blev inspirerade till skivnamnet... otroligt och väldigt underhållande.

Leine sa...

är inte mannen till vänster väldigt lik vår gamle stormålvakt i fotboll, ronnie hellström?

bouda sa...

affisch till nyuppsättning av musikalen Sound of music...i Bräkne-Hoby...

Oscar va sa...

Han till höger... är inte det Tomas Quick?
:O

Goopher sa...

tänkt på att gossen längst till vänster gör de klassiska lågstadiemisstaget och tittar på det konstiga paraplyet som blixtrar när fotografen tar klassbilden istället för att se in i kameran..

Gregor Pick sa...

Mannen i mitten tycker jag mig känna igen som en idag religiös sångare från TV(kanal 10)...kul.